Jumat, 21 Februari 2020

Merhabalar! Bu blogumda Türkçe kullanan ilk yazı olacak. Yanlış kelimeler varsa, kusura bakmayın ve yorumlar kısmında düzeltmenizi rica ediyorum. Bu blogda size birçok şey söylemeden önce, ilk önce tanışalım. Çünkü "bilmeme, sevmeme" diyen bir Endonezya atasözü var. Ben Alinda Putri Dewanti. Alin diyebilirsiniz. Endonezyalıyım. Bu Türkiye'deki üçüncü yıla başlıyorum. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesinde Gazetecilik Bölümünde 2. sınıf öğrencisiyim.

Neden gazetecilik? Bu blogda cevaplarını bulabilirsiniz. 9 yaşından beri yazmayı çok seviyorum. O zamanda kısa öyküleri yazmaya başladım. 2011 ilk çocuk romanımı yayınlamayı başardım (kitabımın adı 'Eser' menüde bulabilirsiniz) ve bu blogu yapmaya başladım. Aslında eski blogum vardı ama yeni yapmaya karar verdim. Çünkü eski blogum sadece dünyayı nasıl yeşillendireceğini içeriyordu. Bu yazma hobim ortaokuldayken devam edip daha da büyüdü. İkinci ve üçüncü kitabımı yayınladım.

Lisedeyken aslında psikolog olmak istiyordum çünkü yazma sadece bir hobim. O yüzden Fen Lisesi tercih ettim. Ama zamanla, seçimimi değiştiren birçok şey var ve yazma alanındaki ilgi ve yeteneklerimi sürdürmeye karar verdim. İşte buradayım, Türkiye'de gazetecilik öğrencisiyim. Hala yazıyorum, geçen ay altıncı kitabım yayınlandı. Ayrıca bir ay içinde sona erecek olan Türkiye'deki Forum Lingkar Pena (yazarlık alanında Endonezyalı organizasyonu) başkan olarak görevimi da tamamlıyorum.

Gelecekte belki Endonezya ile ilgili anlatacağım. Endonezya'yı hepinize tanıtacağım. Belki de Türkiye'deyken seyahat hikayemi, deneyimlerimi, organizasyonlarımı ve daha fazlasını anlatacağım. Herhangi bir öneriniz varsa, yorumlara yazabilirsiniz. Umarım gelecekte bu blog iki dilli bir blog haline gelebilir ve hepiniz için avantajlar getirebilir. Mutlu okumalar!

Jurnal Alin . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates